Nowoczesne nadruki – nie tylko dla reklamy

Home / Nowoczesne nadruki – nie tylko dla reklamy - 4 lutego 2022 , by admin
To już prawie siedem wieków mija, odkąd niejaki Gutenberg postawił pionierski zakład drukarski w Niemczech. To wspaniałe, jak ten człowiek zrewolucjonizował życie. Od momentu, gdy niemiecki rzemieślnik wymyślił drukowanie papieru, należy liczyć brzask nowego świata. Uproszczenie kopiowania pisma przyczyniło się do stworzenia naszej kultury.

Epson Stylus SX130

Autor: Epson
Źródło: Epson

Bez druku w Europie nie pojawiłaby się reformacja. A obecnie? Zwróćcie uwagę np. na branżę reklamową – drukowanie ulotek (Wybierz usługi: ) nie byłoby możliwe. Potraficie sobie wyimaginować olbrzymie hangary, w których mrowie robotników dokładnie powiela kolejne świstki? W ten sposób przed epoką druku wydawano książki. A |drukowanie kalendarzy? Każdy miesiąc oddzielnie rysować, co za męka.

Zanim Gutenberg wynalazł ruchome czcionki, w Europie i na świecie większość mieszkańców była niepiśmienna. Dzieła literatury były ekskluzywnym dobrem. To było zgodne z sensem podstawowej zasady gospodarki. Jeśli coś jest wymagające w wytworzeniu, gdyż zabiera wiele czasu i potrzebuje sporej liczby ludzi, to cena produktu na rynku będzie duża. A w XV wieku rozwarstwienie społeczne było naturalnie gigantyczne. Tomy kupowała zatem nieliczna elita, a jeszcze bardziej mikroskopijna grupa potrafiła je zrozumieć.

Jądrami kultury były monastyry, w których mnisi powoli przepisywali grube woluminy, zazwyczaj egzemplarze Biblii. Rozprzestrzenienie posiadania tej świętej księgi po wynalezieniu druku okazało się najważniejszym paliwem przewrotów społecznych i wyznaniowych. A teraz popatrzcie, jak jest dzisiaj.

Chodź tutaj oraz zobacz dodatkowe informacje w odniesieniu do niniejszego postu. Znajdziesz w tamtym miejscu pokrewne publikacje, które zapewne Cię zafascynują.

Spory odsetek ludzi ma w mieszkaniu literaturę, notesy, zeszyty, plakaty. A słowo tworzone przez prasy drukarskie jest obecnie powoli wypierane przez technologię komunikacji cyfrowej.

Lecz to jeszcze nie koniec epoki druku. Usługi poligraficzne są ciągle niezastąpione. Dzięki temu istnieje prasa. To również oczywiście najlepsze narzędzie w marketingu. Druk ulotek, gazetek, szyldów zasila globalną ekonomię od dziesięcioleci. Znalezienie porządnej drukarni jest łatwe. Trzeba wejść do internetu, uruchomić wyszukiwarkę i wpisać sformułowanie „druk miejsce” (np. „druk Kraków”) i wybrać z masy dostępnych ofert.