Jakie mamy typy szkoleń? Czy powinniśmy się szkolić? jakiego typu szkolenia się najbardziej popularne?

Home / Jakie mamy typy szkoleń? Czy powinniśmy się szkolić? jakiego typu szkolenia się najbardziej popularne? - 22 października 2018 , by admin
Jedną z najistotniejszych sposobów rozwoju pracownika, czyli na przykład zdobywania nowych zdolności, są szkolenia dla pracowników. W sumie mogą obejmować każdą tematykę, mogą być również realizowane przez firmy wewnętrzne oraz firmy szkoleniowe zewnętrzne. Mogą to być zamknięte, jak i szkolenia otwarte Wrocław. Jakie możemy wyróżnić najbardziej istotne rodzaje szkoleń?

pracownicy

Autor: NASA ICE
Źródło: http://www.flickr.com
Bardzo znane są szkolenia (wróć) zawodowe. Umożliwią one pracownikowi na zdobycie nowych umiejętności i wiedzę w dziedzinie wymagań danego stanowiska pracy. Przeprowadzane są, gdy pracownik nie dysponuje właściwą wiedzę do tego, żeby móc najlepiej wykonywać obowiązki służbowe. Istotne jest również, że służą rozwojowi pracownika. Tego typu szkolenia mogą być prowadzone przez firmę wewnętrzną. Ma to miejsce wtedy, gdy pracownik uczy się od pozostałych pracowników. Tego typu szkolenia najczęściej organizowane są dla całych grup pracowników.

Kolejne szkolenie jest bardzo znane, ponieważ obowiązkowe. To szkolenia Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Są określone przez Kodeks Pracy oraz różne ustawy. Przejść je jest zmuszony każdy pracownik, jaki rozpoczyna pracę w danym zakładzie pracy. Tego typu szkolenia prowadzi kompetentna osoba. Przy zatrudnianiu realizowane jest podstawowe, wstępne szkolenie tego rodzaju. Tego typu szkoleń oczywiście nie wpisujemy do CV, nie zwiększają one kompetencji pracownika. Na pewno natomiast to robią szkolenia (polecamy szkolenia zarządzanie) z kompetencji miękkich. Tego rodzaju szkolenia powinny uczyć pracownika niełatwej sztuki sobie w sytuacjach, które wymagają posiadania określonych umiejętności osobowościowych. Bardzo poszerzają a także uzupełniają wachlarz zachowań, technik oraz umiejętności w określonych działaniach.

kompetencje miękkie

Autor: Juhan Sonin
Źródło: http://www.flickr.com
Najbardziej popularnymi szkoleniami z tej kategorii są szkolenia z umiejętności komunikacji, szkolenia w negocjacjach a także szkolenia ze sprzedaży. Interpersonalne szkolenia są natomiast dosyć specyficznym rodzajem szkoleń miękkich, jakie odnoszą się do poprawy umiejętności psychologicznych. Ostatni typ – szkolenia językowe to kolejna forma wzbogacania kompetencji zatrudnionych. Znajomość jakiegoś języka jest dzisiaj bardzo ważna, tak więc tego typu szkolenia są bardzo pożądane.